Vakantiebericht of afwezigheidsbericht instellen

Een vakantie- of afwezigheidsbericht (Automatische responder) geeft de mogelijkheid om een bericht aan te maken dat automatisch verstuurd wordt als reactie op alle inkomende e-mailberichten gedurende een bepaalde periode, bijvoorbeeld als je op vakantie bent.

Een vakantiebericht kan níet worden ingesteld in je e-mail programma maar wordt ingesteld in webmail.

Hoe stel je een vakantiebericht in?

  1. Ga naar webmail en log in.
    https://mail.hostedemail.com
  2. Ga in webmail naar Instellingen > Automatische responder.
  3. De optie Geactiveerd moet aangevinkt zijn.
  4. Voer in het veld Interval het aantal dagen in voordat de ontvanger hetzelfde automatische bericht opnieuw ontvangt.
    Als dit niet is aangegeven, wordt standaard uitgegaan van één dag en betekent het volgende: Als er in het veld Interval "1" is ingevuld dan wordt het automatische bericht maar één keer naar iemand gestuurd als diegene op dezelfde dag méérdere e-mails naar je zou sturen.
  5. Je kan een einddatum instellen.
    De datum die je invult wordt de laatste datum dat automatische berichten worden verstuut.
  6. Vul bij het bericht in.
  7. Klik op het knopje Opslaan.

Als je vragen hebt of als het instellen van een vakantiebericht niet lukt, stuur dan een e-mail naar support@twelvetrains.nl.

Was this answer helpful? 10 Users Found This Useful (17 Votes)